Förkylt.

Jag trodde att jag skulle klara mig undan det senaste svepet av förkylningar som dragit in över landet. Dessvärre verkar det vara sjukdom på gång i kroppen. Fryser och är trött, hostar och har ont i halsen. Jag hade tänkt kurera med en karta Ipren och lite extra sömn, men jag har fortfarande inte fått någon ordning på sovandet, så de planerna gick i stöpet.

Pappa gömde sig under en filt med sin förkylning senast igår. Jag frågade om han låg på dödsbädden. Han svarade med ett gnyende och ett 'jag tror inte att ni förstår hur ont i halsen jag har'. Jag stängde dörren mellan köket och det nersmittade tv-rummet där han tillfälligt förvarades. Jag ville helst inte sprida smittan till resten av huset.

Som tur är tillfrisknade farsan innan liemannen hann ta med honom från förkylningstider till dödsriket och förhoppningen är att även jag kommer göra det. Jag hoppas bara att det går över innan det hinner bryta ut. Jag orkar inte vara sjuk. Och jag hinner inte heller, vad det beträffar.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Förkyld låter onödigt ;)

2009-02-11 @ 21:25:04
URL: http://somsofie.blogg.se/
Postat av: Frida

hej vännen! hoppas du klarar dig från förkylning =) Kommer hem till Näsum den 6 mars sen :) (bara så du vet)



puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0