Lärorik första vecka... tror jag.

Då har en vecka i Lundelilund gått och jag antar att en sammanfattning är på sin plats. Jag tror tamigtusan att jag har en av världens bästa klasser. Alla är kalastrevliga och vi skiner som små solar på föreläsningarna som är intressantare än någonsin. Ungefär.

Med skämt och ironi åsidosatt trivs jag väldigt bra. I dag har jag lärt mig två oändligt viktiga saker:
1. Sociologer gillar tröjor.
2. Det finns kärlek vid första ögonkastet, men det beror inte på ögonen, utan på personens bakgrund.

Visst är det tydligt att Lund är Sveriges hjärna? Vårt framtidshopp och framför allt en plats där vettiga åsikter slåss med kunskapshungriga elever?

Glöm inte att höra av er, ni där hemma. Jag saknar er.

Kommentarer
Postat av: Frida

kärlek vid första ögonkastet som beror på personens bakgrund, hinner man se den vid första ögonkastet?

puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0