Ny destination.

Då har allvaret börjat. I dag startade skolan och allt som har med det att göra. Som tur är har vi ingen direkt seriös första vecka - brännboll imorgon, en föreläsning i pedagogik på torsdag och sen en kväll på kåren och en sittning fredag och lördag. Det känns bra, gör det.

Jag har dessutom hittat någonstans att bo. Efter många om och men, och några om till, har jag äntligen någonstans att sova och bo. Målet är så klart en egen lägenhet, men jag trivs som inneboende. Som bekant är jag lagom sällskapssjuk och hade kanske känt mig lite ensam såhär i början när allt är nytt.

Det var faktiskt sorgligt att flytta hemifrån. Jag har inte tänkt på det på det sättet innan, men det känns som vanligt som att allt händer lite för fort. Flytt, sluta jobba, börja plugga, bort från vännerna, hästarna, träningen och alla rutiner som sitter i ryggraden. Jag känner ändå på mig att det här kommer bli bra, det tar lite tid bara.

God natt, vi hörs. Och så måste ni så klart komma och hälsa på mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0