Livet rusar ...

Livet rusar värre än X2000 här i Lund! I dag var stora fixardagen med anmälan till nation och kår, medlemskap i Gerdahallen så att träningen kan komma igång igen, lånekort på bibblan och utskrivning av antagningsbevis. Det jag framför allt behöver nu är en inbyggd kompass, lokalsinne och att någon drar i handbromsen. Återigen hinner jag inte med i svängarna, tåget kränger och byter spår - jag klamrar mig fast i säkerhetsbältet som inte riktigt går att knäppa.

Jag saknar hemma, och tycker att Lund är spännande. Det kändes nästan lite vemodigt att komma hem igår. Trots att jag vet att det alltid kommer vara mitt hem kändes det främmande. Antagligen för att jag vet att jag är på väg därifrån.

Jag längtar tills allt känns som vanligt igen.

Kommentarer
Postat av: Frida

vanligt är tråkigt, som student händer alltid nåt oväntat ;) längtar tills jag kan komma ner och hälsa på dig i Lund och se hur du har de där nere, saknar dig! puss

Postat av: Sara

Känslan av att ha lite rutin på tillvaron, att allt är som vanligt kommer så småningom, även som student. Man ska bara landa i allt man kan hitta på osv. Det kommer att gå super! Kram

2009-09-03 @ 20:58:38
URL: http://www.metrobloggen.se/aandrasidan
Postat av: Sara

Akta bara så du inte hamnar framför det där tåget bara =)

2009-09-03 @ 20:59:41
URL: http://www.metrobloggen.se/aandrasidan
Postat av: Sanna T

Jag känner igen mig! Jag var i samma sits för ett år sedan. Det känns bättre med tiden men hemma är alltid hemma!! :) Det är alltid jobbigt när man inte ha kontrollen över vardagen men det får du alldeles strax. Allt är nytt och högskolan är ett helt annat tänk men det fixar du som med allt annat :)

2009-09-05 @ 11:43:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0