Pepparkaka.

Julstämningen har anlänt på Jägaregatan i form av massvis med gröna barr och glitter som tindrar på sitt allra bästa sätt. Lussekatterna står i ugnen och julklapparna är inslagna, Peter Jöback och Tommy Körberg är på besök via länk genom Spotify och tomtarna har hittat sina platser på hyllor och bord.

Det är snart jul helt enkelt, och det är så mysigt, ulligt varmt att man knappt kan greppa det. Hyacinter och amaryllis trängs med doften av apelsin och kanel. Det enda som egentligen saknas är en meter snö, men det är faktiskt ingen brådska. Jag är så uppfylld av jullängtan att jag nog hade imploderat vid bara åsynen av en snöflinga.

Snart blir det, som en alldeles underbar liten julbonus, hemresa och dags för firande med släkt och vänner, precis som det ska vara. Jag längtar faktiskt hem nu igen, det drabbar ju som bekant mig då och då. Det svåraste med att ha två hem är att man ständigt saknar det ena. Vi ses snart, hemma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0