Säsongsbyte.

I går var det som bekant den beryktade fettisdagen. Svenska folket bakade släta bullar, vispade grädde och bredde ut mandelmassa så det stod härliga till. Jag gillar inte semlor överhuvudtaget (åt en för säkert tio år sedan och lovade mig själv att aldrig göra om det). De är helt enkelt vedervärdiga. Om något semmelfientligt parti bildas inför nästa val kan de räkna med min röst.

Och förresten, vad är grejen med säsongsgrejor som inte kommer i rätt säsong? Semlorna kommer till caféer och butiker redan på sommaren, vårkollektionen kommer ett år för tidigt och kvällstidningen dimper ner i brevlådan långt innan man ens släpat sig ur sängen. Varför har vi en fettisdag? Varför kallas det kvällstidning? Vem var den första att gå över gränsen och äta en semla i november? Vems blod ska flyta på grund av den här extrema säsongsförskjutningen?

Kommentarer
Postat av: Staffan`

Haha! Om Varkollektionen kommer ett ar for tidigt sa gor val alla andra sasongsaker det? Fan, nu hinner jag inte lasa fler inlagg for nagon fransk brud vill ha datorn, jag e inte den som e den du vet... Man har ju sett filmerna... Laser dem senare. Kram i ljumsken!

2009-02-27 @ 13:54:52
URL: http://starrax.bowinc.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0