Tjugohundranio.

Är nyårsafton årets mest överskattade fest? Blir du alltid besviken för att förväntningarna är lika stora som tillställningen är patetisk och tragisk? Vill du käka hummer, smutta på champagne och svassa runt i det tjusigaste fodralet till klänning som världen någonsin skådat? Hoppas du på så innerligt mycket, men får nöja dig med kräftstjärtar, mousserande jordgubbsvin, jeans och en sliten t-shirt? Är du år efter år alldeles studsig av nyårsbubblande lycka på nyårsaftons morgon för att sedan peta trött med en salt pinne i holidaydippen sekunden efter tolvslaget?

Ryck upp dig. Varför är det en allmän myt att nyårsafton inte ska leva upp till förväntningarna? Vi hade fantastiskt trevligt igår, utan att skämmas det minsta för att folk runtom i Sverige (kanske rent av världen, vad vet jag?) hade strandat likt Kaliforniens valar på fester som var mer avslagna än förra årets halvdruckna Asti Cinzano.

Nej, jag vet att champagne inte är gott, att raketer inte är fascinerande och att silvriga serpentiner inte automatiskt förvandlar en medelmåttig fest till en dundersuccé. Oavsett hur vi firar kommer ju trots allt nästa år påbörjas (i alla fall är det vad man väntar sig, det har ju trots allt blivit en ganska ihållande trend), så varför inte passa på att ha lite roligt också? Det är hela 364 dagar kvar till nästa nyårsfirande, men jag längtar ändå lite tills dess, i alla fall om firandet visar sig vara lika lyckat som igår.

God fortsättning, hur som helst, oavsett hur du valde att fira, hur dåligt du mår i dag eller hur mycket av gårdagen du antingen inte minns eller inte vill minnas.


Kommentarer
Postat av: Staffan2k9

oj. oj. OJ! Du fortsätter då minsann leverera! Försätter din(a) läsare i en mental orgasm och bevisar att även flickor bajsar. En ordentlig klick mundiarré är vad du klämmer ur dig. Jag är imponerad, och glad över att jag skaffat ännu en startsida! Nite!

2009-01-02 @ 01:57:47
URL: http://[email protected]
Postat av: Frida

hej snäckan!



Kalaskul att du skaffat blogg, kan jag håll mig lite uppdaterad om ditt liv medans jag inte är på hemmaplan =)



tack för en grymt rolig nyårsafton ;)

puss

Postat av: Johan Söderman

Lätt den bästa bloggen på hela den världsvida webben.

2009-01-02 @ 20:51:57
Postat av: Linda

Tack så mycket =)

2009-01-02 @ 21:38:21
URL: http://micromiss.blogg.se/
Postat av: malin

god fortsättning på dig med :)kram malin

2009-01-02 @ 22:14:53
URL: http://www.metrobloggen.se/merlyn

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0