Tuggummi.

Jag har haft ett oerhört lätt, smärtfritt liv, egentligen. Mina föräldrar är de mest fantastiska man kan tänka sig, jag har alltid haft nära vänner som ställt upp i vått och torrt, jag har inte varit med om något livsomvändande tragiskt, mina päron är inte skilda, jag har alltid haft lätt för skolan och fått bra betyg, inga droger, ingen våldtäkt, ingen HIV, ingen diskriminering, inga mord. Inte något alls.

Det finns säkert de som blänger avundsjukt åt mitt håll och fräser att jag levt hela mitt liv i en bubbla. En rosa tuggummibubbla som lättsamt svävar fram. So what? Jag trivs alldeles ypperligt, så fan ta den som försöker sticka hål på min bubbelvärld. Jag är mycket väl medveten om att finns krig, svält, smutsigt vatten, naturkatastrofer och döende barn. Bara för att det inte är en del av min verklighet innebär det inte att jag naivt sluter mina ögon och tror att alla har golvvärme och air condition.

Måste jag lida bara för att andra gör det? Har man inte levt ett fullvärdigt liv om man "missat" katastrofer och trauman eller utsatts för extrema prövningar? Skulle inte tro det. Jag vill inte att någon från verklighetsförankringsföreningen ska komma nära min bubbla och fingra på den med smutsiga händer eller blodiga gevärspipor. Faktum är att jag planerar att stanna innanför det rosaskimrande, klibbiga skalet. Allt är så mycket finare på den här sidan. Välkommen in.


Kommentarer
Postat av: Andrée

Väl talat (läs: skrivet). En fråga bara, hur kan man vara välkommen in i en tuggummibubbla? Jag trodde de gick i sönder när man försöker penetrera ytan? Och om jag gör det, så förstörs ju din värld? :S Sophie's choice!

2009-01-24 @ 05:05:24
Postat av: Åsa

Hej Frida! Måste bara meddela att jag tycker det är mycket underhållande att läsa din blogg. Du är väldigt bra på att skriva! Om ändå alla som är födda 3 juni kunde vara det... =) Kram

2009-01-24 @ 18:23:50
Postat av: Söderman

I en rosa helikopter ska jag flyga hem till dig!

2009-01-24 @ 23:30:00
Postat av: Staffan

Varför ända in i glödheta skulle jag tipsa dig om att börja blogga? Nu har jag din blogg som startsida och varje gång jag läser de nya inläggen tappar jag lusten att skriva själv, för att du är såpass långt "above my league"... Jag skall ta ett tag till och insupa din skrivar-mojo, sen skall jag riva av ett kapitel lyrisk historia i min egen starrax.bowinc.se.

För den som är intresserad finns även den gamla avdelningen picxxx.bowinc.se med, där vi la upp bilder lite förr i tiden. Bowie.bowinc.se är min polares blogg, som han uppdaterar ungefär en gång per år. Sen funkar det givetvis att bara gå in på bowinc.se också.

2009-01-25 @ 14:15:47
URL: http://starrax.bowinc.se
Postat av: Frida

Staffan: Haha, smällar man får ta. Jag lovar att inte glömma bort dig när den här bloggen har gjort mig till en världskändis. ;)



Åsa: Oh, man tackar. Det gäller att ge sig sjutton på att det ska bli bra bara, och så blir det det. Vi tredje juni-barn är ju något alldeles extra speciellt. ;)



Andrée: Tack. Även bubblor har dörrar. ;)

2009-01-25 @ 19:43:46
URL: http://mittlivsomfrida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0