Att vara tillbaka.

Jag har alltid tyckt att det är så obotligt korkat när det står 'Öppnas här' på exempelvis mjölkpaketer. Nu har Skånemejerier förstått att folk kan tänka så pass mycket själva att de reder ut att få upp en liter mjölk utan anvisningar. Men häromdagen när jag skulle öppna ett omärkt paket blev jag som förfrusen i köksgolvet. Jag vände och vred, och kunde inte för mitt liv hitta öppningssidan. Till slut lirkade jag försiktigt upp ena änden och det gick som tur var bra. Alla vet ju att den ena sidan är svårare att få upp och oftast resulterar i att man måste prova öppna den andra ändå.

Frågan är nu: Vad gör företagen med oss egentligen? Får de oss att sjunka så lågt att vi inte ens kan filura ut en så pass enkel sak själva? Måste precis allting ha medpackade IKEA-lösningar för att vi ska kunna och våga använda dem?

Äntligen är man tillbaka i den vanliga världen och kan bekymra sig om I-landsproblem igen på riktigt. I morgon ska jag prova öppna paketet på motsatt sida, eller eventuellt i botten. Önska mig lycka till.

Kommentarer
Postat av: Anonym

du är för söt vännen :) längtar tills vi ses igen! puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0