Med smuts under naglarna.

Jag kom mot alla odds hem från Hultsfred med alla armar och ben i behåll. Det senaste dygnet har jag ägnat åt återhämtning efter en galet rolig, men ack så påfrestande, festivalvecka.

För att lyckas göra omvandlingen från festivalsvin till människa krävs en vilja av järn, karaktär och en stor portion sunt förnuft.

Grundläggande ingredienser i återhämtningsreceptet:
- Fibrer. Jag åt ett knäckebröd i går och hela innanmätet dansade av lycka.
- Frukt. Vitaminer smakar alldeles friskt och hälsosamt. Jag hade glömt hur spännande det är.
- Sömn. Tält och sovsäck kan slänga sig i väggen, människan är byggd för att sova i en mjuk säng.
- Motion. Jag har redan lyckats rida vilse i skogen i dag. Hur pass återhämtad jag är återstår att se på boxningen ikväll.
- Ingen alkohol. Mina fingrar darrar lite, men jag tror att jag kan klara det.
- Dusch. Jag trodde att jag hade blivit solbränd, men nu är jag vit som en liten skolkrita igen.

Tack alla sjuka jävlar för en helt underbart fantastisk vecka på Hultsfred. Nästa år gör vi det igen, och vi kommer göra det lika bra igen. Var inte rädda, det här året är snart över.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0