Försvarstal, eller däråt.

Då har jag gett mig in på den kriminella banan. I går räckte lagen ut sin långa arm och slog fast att 66 km är på tok för fort på 50-väg. Missförstå mig inte, jag tycker om poliser, anser att de gör ett viktigt jobb och respekterar helt klart bilar med reflexer på, men jag undrar ändå varför de blir så upprörda över en futtig fortkörning. Måste man svära och gestikulera som om himlen höll på att ramla ner?

Till mitt försvar kan jag säga att jag hade jävligt bråttom, och inte sjutton blev det mindre bråttom när jag tvingades stanna och prata med polizei i tio minuter. Har han en aning om hur fort jag fick köra efter det för att ta igen missad tid?

I  vanliga fall sköter jag mig i trafiken (och även utanför trafiken), men jag tycker ändå att farbror blå kunde skrattat åt mitt eminenta skämt 'det är ju tur att man har fått skattepengarna'. Inte ens ett litet ryck i mungipan fick jag för att jag försökte liva upp stämningen.

Undrar just om det kommer bli svårt att skaffa lägenhet nu sen man hamnat i brottsregistret...


Kommentarer
Postat av: arnemar

Håller med. De borde bara göra sitt jobb. Böter på 2800:- är tillräckligt. De behöver inte plussa på det med en sur min. Dåligt!!!

2009-06-23 @ 18:55:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0