En bild säger mer än 1000 ord.

Seriöst, jag behöver mer tid till att göra ingenting eller bättre syn. Hur länge som helst har jag önskat mig ett slut på snöande och kyla, längtat mig sjuk efter vår och hoppat högt vid minsta vårtecken. I all hast har jag missat de allra viktigaste. Häromdagen hittade jag fullt med krokusar på gräsmattan och insåg att snödropparna nästan har blommat över.

Vad har jag haft för mig på senaste? Hur kan jag ha varit så upptagen med allt annat att jag missat det viktigaste mars har att erbjuda?

Jag ska inte slösa en massa ord på att förklara hur orolig jag blir för mitt välbefinnande när jag plötsligt vaknar upp på det här sättet och inser att det årstiden har ändrats eller hur vårlyckan for runt i mig vid ansynen av krokus. Jag presenterar istället bildbevis, jag misstänker nämligen att jag inte är ensam om det här tidskrävande levernet som lämnar ingen eller väldigt lite tid över till blomskådning.



   



  


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad glad jag blev av bilderna:)

2009-03-19 @ 21:08:25
Postat av: Jennie

vilka bilder, vilken vårkänsla :)

2009-03-22 @ 01:01:31
URL: http://yenn1e.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

Vackert. Skönt med vår.

MEN! Jag insåg ju just att jag förmodligen har missat hela svenska vintern genom att genomlida värmen här borta i fjärran öst. Inget martyrsnack, jag föredrar måttlig kyla framför omätbar värme.

I sverige betalar folk pengar för att värma upp sitt hus. Här är det status att ha ett välkylt hus. Kände inte gud till ordet "global temperaturutjämning"?

2009-03-23 @ 18:39:51
Postat av: sir arnemar

uppdatera!!

2009-03-23 @ 19:19:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0