Nattuggla.

Jag har nästan alldeles precis kommit hem från jobbet och är så pigg att alla mörtar kan slänga sig i väggen. Dessvärre är det alltid såhär efter stängningarna (då vi jobbar till 00:30). Hjärnan på högvarv, ögon som vägrar sluta sig och spring i benen. Men vad sjutton ska man aktivera sig med såhär dags? All form av utomhussysselsättning är utesluten på grund av min oerhörda mörkerskräck och med tanke på att föräldrarna har lite normalare dygnsrytmer än jag är det ingen mening att börja hoppa hopprep, möblera om eller slipa trägolv heller.

I sådana här lägen önskar jag att jag var kreativ, och då menar jag mer än sporadiskt-bloggande-kreativ. Jag hade kunnat måla en spännande tavla, skriva en bok eller sy ett par nya tröjor, bara för att det i min värld hade varit så lätt och snabbfixat. Istället är jag fast i en på tok för vaken värld, där John Blund inte bara har flytt fältet, utan vid det här laget är längre bort än Nya Zeeland.

Vad sägs om en kaffe, Hille?


Kommentarer
Postat av: Hille

haha:);)

2009-03-04 @ 12:10:58
Postat av: Staffanidis

Jag har en tanke om att göra en lista med 52 saker med varierande svårhetsgrad och engagemangskrav som man skall lära sig inom loppet av ett år. Många av dessa går att anpassa till nattligt inomhusutövande, såsom jonglering, skriva med vänster hand, vicka på öronen, rundandas, varva guitar hero, trolla... u name it!

2009-03-09 @ 16:04:56
URL: http://starrax.bowinc.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0