Återfall?

Efter några nätter i rad med mardrömmar som hämtade ur skräckfilmernas värsta garderober är jag livrädd för att jag är på väg in i ett nytt mardrömssvep. Förra nattens dröm var bland det värsta någonsin, men som tur är fungerar kroppens försvarsmekanismer så ypperligt bra att jag har glömt bort precis allt den handlade om. Det enda jag minns är att hela kroppen skakade av lycka och tårarna rann av lättnad när jag vaknade och insåg att det inte var det minsta sant.

Jag är förberedd inför nästa eventuella mardröm. I natt tänker jag nämligen sova så lite att jag helt enkelt inte drömmer. Tre, fyra timmar brukar vara den ultimata dosen för att sova drömlöst och vakna pigg, men inte utvilad. Jag är mycket medveten om att det här inte är den bästa lösningen för att bli av med mardrömmarna, men den passar mig finfint. Som vanligt har jag nämligen på tok för lite tid över, och om jag kan spara in några timmar på sömnen borde det innebära att jag hinner med lite mer av allt det där jag borde göra.

Jag är inte den som blir trött tidigt på kvällarna, men jag blir desto lättare rastlös när det inte händer något. Vem har ett kreativt tips på nattlig sysselsättning? Gärna något som håller tankarna borta från mardrömmar och får hjärnan att koncentera sig på allt annat än sömn.


Kommentarer
Postat av: Moa

Det är asgött att åka inlines på natten - om man inte är mörkrädd just då. :P

2009-05-27 @ 23:22:25
URL: http://moa.gyt.se
Postat av: Emelie

Usch då, Frida.. Låter inget vidare! Hoppas mardrömmarna försvinner!! Du kan ju göra som de i Terror på Elm Street, haha, dricka cola och äta koffeintabletter och samtidigt bygga ett hus av glasspinnar! Det måste ju verkligen vara det ultimata... eller inte :P

2009-05-29 @ 18:41:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0