365 dagar senare.

Tänk att det har gått ett helt år sedan förra nyårsafton, som var så fantastisk med det gamla glada gänget, champange och fantastiskt glittrande. Jag kan inte riktigt greppa hur snabbt det här året har gått, så jag gjorde ett seriöst försök att försöka förstå det genom att titta igenom kalendern för 2009. Vet ni vad? Det har inte rusat förbi ens i närheten av så fort som jag trodde. Det är så galet mycket jag har hunnit med. Allt roligt som sagt och gjorts, flytten och pluggandet.

Det har inte enbart varit ett roligt år, trots att det har varit ett fantastiskt underbart år. Det som har fått mig att gråta mest, och som jag fortfarande gör mig ledsen emellanåt, är gammelfarmor som försvann alldeles i början av året, ponnyn som jag red till, men som nu försummas igen och jobbet som lämnades kvar hemma när flyttlasset styrdes mot Lund.

Jag kan inte förstå att jag har bott i Lund en hel termin, samtidigt som det känns helt otroligt att jag bara har känt de fantastiska människorna i fyra månader. Jag trivs så oändligt bra med båda mina hem - hemmahemma och hemma i Lund. Jag kommer fortsätta såhär nästa år också.

Sen var det det där med nyårslöften. Kommer ni ihåg för ungefär exakt ett år sedan? Då lovade jag att jag skulle börja blogga, och det har jag minsann gjort också. Kanske inte så aktivt som jag kunde ha gjort, men ändå. I år är det som vanligt. Inga nyårslöften, förutom att jag lovar att göra 2010 till ett lika fantastiskt år som 2009. Jag vill inte säga minst lika fantastiskt. Jag är nämligen väldigt tveksam till att det kan bli bättre än så här.

Gott nytt år, och god fortsättning.

Kommentarer
Postat av: emelie

s; då ska jag verkligen testa på den mascaran, för jag har alltid problem med att komma åt mina minsta fransar längst in :) tack för tipset !

2010-01-11 @ 00:45:18
URL: http://meliejohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0